شلوار ورزشی زنانه ای که برای دویدن مناسب باشد باید ویژگی‌های خاص خودش را داشته باشد. این روزها که هوا خوب است و ورزشکاران به پارک‌ها برگشته‌اند و می‌دوند، خوب است سراغ شلوار ورزشی مناسبی بروند که دویدن را برایشان راحت‌تر می‌کند. ما ویژگی‌های این شلوار را به شما می‌گوییم.

شلوار ورزشی زنانه چقدر تنگ باشد؟

وقتی قرار به دویدن با شلوار ورزشی زنانه می‌رسد، خوب است که این شلوار تنگ باشد اما نه خیلی. دلیلش هم در نوع خودش جالب است. درز و دوخت‌های شلوار ورزشی زنانه مخصوص دویدن، طوری طراحی شده که از عضلات شما حمایت کند. شلواری که بیش از اندازه تنگ باشد این درزها را روی بخش‌هایی از عضلات قرار می‌دهد که نباید. همین مسئله هم به پاهای شما فشار وارد خواهد کرد و دویدن را برایتان سخت می‌کند.

شلوار ورزشی زنانه مشکی

بند داشته باشد یا نه؟

دویدن فعالیت پر تحرکی است. برای همین هم جنس شلوار ورزشی زنانه مخصوص آن را از اسپندکس، (Spandex) تهیه می‌کنند. این نوع الیاف لباس را جذب و محکم نگه می‌دارد. با وجود این اسپندکس همیشه برای بالا نگه داشتن شلواری که با آن می‌دوید کافی نیست و گاهی به وجود بند در کمر شلوار ورزشی زنانه نیاز دارید. بعضی از خانم‌ها بعد از خرید اشتباه می‌کنند و این بند را از شلوارشان در‌می‌آورند. اگر چنین کاری کردید حداقل آن را دور نیندازید تا اگر شلوار موقع دویدن در پایتان شل ایستاد، بتوانید بند را با کمک خیاط دوباره به زندگی شلواری‌اش برگردانید.

جیب داشته باشد یا نه؟

موقعی که برای دویدن بیرون از خانه می‌روید اغلب دو وسیله به همراه دارید، اولی کلید و دومی گوشی تلفن همراه که از قضا مجهز به چند آهنگ شاد است که برای دویدن به شما انرژی می‌دهد. بعضی از دونده‌ها از کیف کمری استفاده می‌کنند تا این وسایل را در آن جا دهند. اما بعضی دیگر ترجیح می‌دهند شلوار ورزشی شان جیبداشته باشد. اگر شما جزو دسته‌ی دوم هستید به جای جیب توجه کنید. وجود جیب در کناره‌های ران معمولا جای مناسبی برای قرار دادن گوشی تلفن همراه نیست. در عوض شلوارهای ورزشی مخصوص دویدن اغلب جیب‌هایی روی بخش پشتی کمر دارند که جایی بسیار مناسب برای قرار دادن دستگاه پخش موسیقی یا موبایل است. ببینید شما چطور راحت‌تر هستید و بعد انتخاب کنید.

شلوار ورزشی زنانه جیب دار

یک اشتباه بزرگ

اگر از ما بپرسید بزرگترین اشتباهی که موقع درست کردن یک استایل ورزشی رخ می‌دهد، چیست قطعا انگشت اشاره‌مان را به سمت عکس زیر می‌گیریم و می‌گوییم پوشیدن شلوارک ورزشی روی شلوار! همانطور که آقایان نباید از ساسپندر و کمربند به طور همزمان استفاده کنند، خانم‌ها هم نباید از شلوارک و شلوار ورزشی به طور هم زمان استفاده کنند، مگر اینکه قصد داشته باشند استایلشان را با دست‌های خودشان خراب کنند. نکته‌ی بعد در مورد کوتاه یا بلند بودن قد شلوار ورزشی است. واقعیت این است که احساس سرما از طریق پاها خیلی زود به بدن منتقل می‌شود و مچ پا هم نسبت به سرما حساس است. حتی اگر برای دویدن به باشگاه می‌روید هم بهتر است شلوار ورزشی زنانه ای تهیه کنید که بلند است، نه اینکه شلوارک را روی شلوار بپوشید.

استایل ورزشی اشتباه

نازک نخرید

موقع خرید شلوار ورزشی زنانه دقت داشته باشید شلوارتان از ضخامت مناسب برخوردار باشد. شلوارهای نازک خیلی زود می‌پوسند. ضمن اینکه پارچه‌ای که نازک باشد نمی‌تواند موقع دویدن از عضلات پاهای شما حمایت کند. ممکن است فکر کنید شلوار نازک به خصوص برای این فصل مناسب است اما شلوار ورزشی زنانه ای که از برندهای معتبر تهیه شده باشد، ضمن داشتن ضخامت مناسب مانع تعریق بدن هم نمی‌شود و گرما را در خودش حبس نخواهد کرد.

شلوار ورزشی زنانه مانگو

سرمایه گذاری کنم یا نه؟

وقتی پای خرید لوازم و لباس‌های ورزشی از جمله شلوار ورزشی زنانه می‌رسد، خیلی‌ها با دیدن قیمت‌ها، از خرید اجناس باکیفیت منصرف می‌شوند و سراغ گزینه‌های ارزان قیمت می‌روند. لطفا این کار را نکنید. دلیلش هم ساده است. شلوار ورزشی ارزان قیمت یا سایر کالاهای ورزشی ارزان، خیلی زود قابلیت‌هایی مثل کشسانی خود را از دست می‌دهند و با چند بار شست و شو نازک و آماده خراب شدن می‌شوند. خرید حتی یک شلوار ورزشی زنانه درست و مناسب شبیه یک سرمایه‌گذاری بلند مدت عمل می‌کند و ضمن اینکه امکان تعریق مناسب به پوست می‌دهد و از عضلات پاها حمایت می‌کند، حالا حالاها برایتان کار خواهد کرد.